Osiedle Adria 1, 2 i 3, wybudowane przez Dom Development
poniedziałek, 28 września 2015
Naruszenie zbiorowych interesów klientów przez Dom Development S.A.
Jeśli ktoś czuje się oszukany przez serwis gwarancyjny DD w związku z odrzuceniem zgłoszenia usterki na podstawie wziętego z sufitu, bezsensownego i bzdurnego uzasadnienia, to prośba o forward korespondencji z DD.
Wymiana szyldów w drzwiach wejściowych DD powołuje się na atest, który dotyczy samych drzwi. (skrzydeł + ościeżnica, bez zamków i szyldów) bo został wystawiony dla Laporte na same drzwi i ościeżnice.(tak mi powiedział gość z ubezpieczeń, bo później w razie włamania likwidator może zakwestionować to, że podczas ubezpieczania podaliśmy drzwi klasy C) Zamki są atestowane (przy wymianie zamków dostaliśmy certyfikat) Drzwi antywłamaniowe klasy C muszą być dodatkowo wyposażone również w odpowiednie, atestowane szyldy. (tego już nie dostaliśmy bo szyldy są normalne, pokojowe)
Sprawa wyszła podczas ubezpieczenia. DD powołało się na certyfikat i koniec rozmowy. Na moje dalsze naciski odpowiedzieli (nie oficjalnie oczywiście) telefonicznie, żebym sobie zrobił ekspertyzę i wtedy oni się do niej ustosunkują. Na razie oni mają certyfikat i spadaj na szczaw ( a teraz widzę, że więcej takich lewych certyfikatów, odbiorów itd mają) Koszty ekspertyzy są nieporównywalnie wyższe niż wymiana szyldów samemu.
Dzisiaj ja dostałem informację od DD - poproszono mnie o dokument potwierdzający zarzuty. Trochę chyba pomylono moją kwestię i Michała. Dokumentu oczywiście żadnego nie mam bo włamania nie miałem "na szczęście" więc nie mogę im przestawić dokumentu w którym likwidator szkody stwierdza użycie nieodpowiednich szyldów co dyskwalifikuje drzwi klasy C i wypłatę odszkodowania lub wypłatę niższego odszkodowania. Korespondencja a DD w temacie szyldów naprawdę nie prowadzi do rozwiązania.Dla mnie jest to wprost niezrozumiałe jak szyldy które z zewnątrz można odkręcić montuje się do drzwi antywłamaniowych.
W maju tego roku zgłosiłam kilka usterek do DD. Kilka z nich uznali bez problemu i na dzień dzisiejszy są już usunięte (chociaż kosztowało mnie, to wiele zachodu, tj. rozmów z serwisem DD, wysyłania pism-odwołań, a nawet gróźb). Dwie usterki nie zostały uwzględnione: 1) źle działająca wentylacja w WC, tzw. cofka powietrza (w okresie jesienno-zimowym w kuchni i WC powietrze wwiewane jest do środka mieszkania. Temperatura w pomieszczeniu WC spada do 15 stp.C, a nadmienię, że nie ma tutaj zaprojektowanego źródła ciepła. Boję się, co będzie jak nadejdzie stroga, mroźna zima - wilgoć, grzyb???), 2) niekompletna zabudowa pomieszczenia gospodarczego w narożniku przy suficie. Obecnie czakam na październikowy przegląd wentylacji i dalej będę walczyć. Gdyby okazało się, że ktoś z Szanownych Sąsiadów ma ten sam problem, to prosiłabym o kontakt. Może "grupowo" coś wskóramy.
Problem z wentylacja to jakas grubsza sprawa. Tzw "cofka" wystepuje i u nas. Niestety musimy czekac na aktualny raport/protokol kominiarza. Ten z ubieglego roku jest nieaktualny. Mimo wielu wykrytych niezgodnosci, poprzedni administrator nie kwiapil sie do zajecia sprawa.
W poprzednim protokole byla sugestia (ze strony kominiarza) aby zamontowac urzadzenia "wyciagajace".
Wymiana szyldów w drzwiach wejściowych
OdpowiedzUsuńDD powołuje się na atest, który dotyczy samych drzwi. (skrzydeł + ościeżnica, bez zamków i szyldów) bo został wystawiony dla Laporte na same drzwi i ościeżnice.(tak mi powiedział gość z ubezpieczeń, bo później w razie włamania likwidator może zakwestionować to, że podczas ubezpieczania podaliśmy drzwi klasy C)
Zamki są atestowane (przy wymianie zamków dostaliśmy certyfikat)
Drzwi antywłamaniowe klasy C muszą być dodatkowo wyposażone również w odpowiednie, atestowane szyldy. (tego już nie dostaliśmy bo szyldy są normalne, pokojowe)
Sprawa wyszła podczas ubezpieczenia.
DD powołało się na certyfikat i koniec rozmowy.
Na moje dalsze naciski odpowiedzieli (nie oficjalnie oczywiście) telefonicznie, żebym sobie zrobił ekspertyzę i wtedy oni się do niej ustosunkują.
Na razie oni mają certyfikat i spadaj na szczaw ( a teraz widzę, że więcej takich lewych certyfikatów, odbiorów itd mają)
Koszty ekspertyzy są nieporównywalnie wyższe niż wymiana szyldów samemu.
Dzisiaj ja dostałem informację od DD - poproszono mnie o dokument potwierdzający zarzuty. Trochę chyba pomylono moją kwestię i Michała. Dokumentu oczywiście żadnego nie mam bo włamania nie miałem "na szczęście" więc nie mogę im przestawić dokumentu w którym likwidator szkody stwierdza użycie nieodpowiednich szyldów co dyskwalifikuje drzwi klasy C i wypłatę odszkodowania lub wypłatę niższego odszkodowania. Korespondencja a DD w temacie szyldów naprawdę nie prowadzi do rozwiązania.Dla mnie jest to wprost niezrozumiałe jak szyldy które z zewnątrz można odkręcić montuje się do drzwi antywłamaniowych.
UsuńW maju tego roku zgłosiłam kilka usterek do DD. Kilka z nich uznali bez problemu i na dzień dzisiejszy są już usunięte (chociaż kosztowało mnie, to wiele zachodu, tj. rozmów z serwisem DD, wysyłania pism-odwołań, a nawet gróźb). Dwie usterki nie zostały uwzględnione:
OdpowiedzUsuń1) źle działająca wentylacja w WC, tzw. cofka powietrza (w okresie jesienno-zimowym w kuchni i WC powietrze wwiewane jest do środka mieszkania. Temperatura w pomieszczeniu WC spada do 15 stp.C, a nadmienię, że nie ma tutaj zaprojektowanego źródła ciepła. Boję się, co będzie jak nadejdzie stroga, mroźna zima - wilgoć, grzyb???),
2) niekompletna zabudowa pomieszczenia gospodarczego w narożniku przy suficie.
Obecnie czakam na październikowy przegląd wentylacji i dalej będę walczyć. Gdyby okazało się, że ktoś z Szanownych Sąsiadów ma ten sam problem, to prosiłabym o kontakt. Może "grupowo" coś wskóramy.
Problem z wentylacja to jakas grubsza sprawa. Tzw "cofka" wystepuje i u nas. Niestety musimy czekac na aktualny raport/protokol kominiarza. Ten z ubieglego roku jest nieaktualny. Mimo wielu wykrytych niezgodnosci, poprzedni administrator nie kwiapil sie do zajecia sprawa.
OdpowiedzUsuńW poprzednim protokole byla sugestia (ze strony kominiarza) aby zamontowac urzadzenia "wyciagajace".
tu w komentarzu, czy na maila?
OdpowiedzUsuńJeśli jest spory wątek mailowy to forward. Jeśli nie to komentarz. Blog ma ten plus, że wszyscy mogą porównać swoje problemy.
OdpowiedzUsuńNiestety DD ma wszystkich w dupie, a pani iwonka pisze tylko maile odmowne
OdpowiedzUsuń