sobota, 4 lipca 2015

Nowa umowa na administrowanie osiedlem

Prośba do Państwa o wpisywanie swoich wymagań i oczekiwań od firmy administrującej osiedlem. Tutaj niestety będę wymagał komentarzy podpisywanych imieniem i nazwiskiem lub numerem budynku i mieszkania. Wpis podyktowany jest otrzymaniem oferty od PMG Partner Sp. z o.o. Stawiamy na transparentość i jeśli ktoś poprosi o obejrzenie oferty dostanie ją do wglądu.

Wymagania:
1: Administrator dostępny: poniedziałek 10:00-19:00, wtorek 07:30-12:30, środa 10:00-16:00, czwartek: 15:00-19:00, piątek 09:00-16:00. Dyżur pod telefonem.
2. Konserwator dostępny: 7:30-15:30. Dyżur pod telefonem, ale kontakt tylko w sytuacjach nadzwyczajnych.
3. Miesięczny raport z wykonania budżetu.
4. Zarządzanie czasem życia gwarancji i przeglądów urządzeń, instalacji, rozwiązań, budynków. Proaktywne przestrzeganie terminów.
5. Polityka informacyjna administracji stawiająca na transparentność i Internet.
6. Prowadzenie finansów z elektronicznym obiegiem dokumentów i Business Intelligence.
7. Księgowa dostępna dla zarządu na miejscu 2h tygodniowo.
8. Prowadzenie KOB, przeglądow okresowych wymaganych przez prawo.
9. Konserwatorem musi być Pan Michał Kozłowski.

3 komentarze:

  1. Piotr Michalik6 lipca 2015 20:15

    Witam,
    czy będziemy jeszcze zbierać oferty od innych firm zarządzających nieruchomościami, czy ze względu na krótki czas pozostały do wygaśnięcia obecnej umowy preferowane będzie przedłużenie jej na określony czas z PMG?

    Moje propozycje co do wymagań:
    - większa troska firmy zarządzającej o tereny zielone znajdujące się w częściach wspólnych - w tym roku zieleń znajdująca się przede wszystkim na ADRII II została bardzo zaniedbana i przypominała momentami wielkie chwastowisko.
    - troska o finanse mieszkańców poprzez podpisywanie jasnych i rzetelnych umów na usługi dot. osiedla - mam tu na myśli m.in. przykład umowy z firmą sprzątającą, która skutkuje chociażby bezsensownym myciem maszynowym hali garażowej raz w miesiącu w okresie letnim...
    - partycypowanie właścicieli lokali usługowych w kosztach utrzymania części wspólnych. W przypadku naszej wspólnoty mam na myśli przede wszystkim codzienne dbanie o czystość korytarza/klatki prowadzącej do lokalu z salonem kosmetyczno-fryzjerskim - w okresie letnim nie ma problemu, ale jak zacznie się jesień/zima to sprzątanie klatek przez Panie z naszej "osiedlowej" firmy nie wystarczy. Dodatkowo warto byłoby porozmawiać z zarządcą Wspólnoty ADRIA I o tym, aby wymógł na właścicielach lokali otwartych w weekendy (Żabka, Alkohole, Sushi, Makroklimat) obowiązek opróżniania osiedlowych koszy na śmieci przed zamknięciem lokali, ponieważ śmiecie od piątku do poniedziałku rano latają po całym osiedlu - również po drodze/chodnikach w których mamy udziały.

    To tak na szybko, a jeśli coś mi jeszcze wpadnie do głowy to podeślę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z mojej strony:
    1. referencje od innych wspólnot mieszkaniowych o podobnej wielkości (poza tymi, w których zasiada jeszcze deweloper)
    2. co do księgowej: dodałbym wymóg korzystania z poczty elektronicznej / systemu rejestracji zgłoszeń + określony czas na odpowiedź na pytania dot. rozliczeń dot. lokali
    3. ustalona częstotliwość przekazywana rozliczeń za media
    4. prowadzenie dostępnego rejestr zgłoszeń dot. usterek - dostęp dla wszystkich jeśli chodzi o części wspólne (przegląd zgłoszeń, możliwość założenia nowych) oraz dostęp ograniczony do Zarządu wspólnoty i zainteresowanych właścicieli lokali w przypadku usterek dotyczących lokali mieszkalnych - po to aby poznać skalę problemów
    5. określenie stawki za pomoc kancelarii prawnej, mogącej reprezentować wspólnotę przed sądem np. w przypadku pozwania dotychczasowego dewelopera (nie musi to być wliczone od razu do opłaty - ale żeby było wiadome ile za to mielibyśmy płacić)
    6. wymóg ogólny: dodałbym wymóg weryfikacji zasadności faktur wystawianych przez Adria I bądź wystawianych na nich (droga dojazdowa i kwestie jej utrzymania chyba nie są dookreślone)

    jak jeszcze mi coś przyjdzie do głowy, postaram się dopisać

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki. Obecnie Adrii I chyba nie płacimy, bo mieli podać sposób wyliczania faktur, a tego nie zrobili.

    OdpowiedzUsuń