Prośba do Państwa o wpisywanie swoich wymagań i oczekiwań od firmy administrującej osiedlem. Tutaj niestety będę wymagał komentarzy podpisywanych imieniem i nazwiskiem lub numerem budynku i mieszkania. Wpis podyktowany jest otrzymaniem oferty od PMG Partner Sp. z o.o. Stawiamy na transparentość i jeśli ktoś poprosi o obejrzenie oferty dostanie ją do wglądu.
Wymagania:
1: Administrator dostępny: poniedziałek 10:00-19:00, wtorek 07:30-12:30, środa 10:00-16:00, czwartek: 15:00-19:00, piątek 09:00-16:00. Dyżur pod telefonem.
2. Konserwator dostępny: 7:30-15:30. Dyżur pod telefonem, ale kontakt tylko w sytuacjach nadzwyczajnych.
3. Miesięczny raport z wykonania budżetu.
4. Zarządzanie czasem życia gwarancji i przeglądów urządzeń, instalacji, rozwiązań, budynków. Proaktywne przestrzeganie terminów.
5. Polityka informacyjna administracji stawiająca na transparentność i Internet.
6. Prowadzenie finansów z elektronicznym obiegiem dokumentów i Business Intelligence.
7. Księgowa dostępna dla zarządu na miejscu 2h tygodniowo.
8. Prowadzenie KOB, przeglądow okresowych wymaganych przez prawo.
9. Konserwatorem musi być Pan Michał Kozłowski.
Witam,
OdpowiedzUsuńczy będziemy jeszcze zbierać oferty od innych firm zarządzających nieruchomościami, czy ze względu na krótki czas pozostały do wygaśnięcia obecnej umowy preferowane będzie przedłużenie jej na określony czas z PMG?
Moje propozycje co do wymagań:
- większa troska firmy zarządzającej o tereny zielone znajdujące się w częściach wspólnych - w tym roku zieleń znajdująca się przede wszystkim na ADRII II została bardzo zaniedbana i przypominała momentami wielkie chwastowisko.
- troska o finanse mieszkańców poprzez podpisywanie jasnych i rzetelnych umów na usługi dot. osiedla - mam tu na myśli m.in. przykład umowy z firmą sprzątającą, która skutkuje chociażby bezsensownym myciem maszynowym hali garażowej raz w miesiącu w okresie letnim...
- partycypowanie właścicieli lokali usługowych w kosztach utrzymania części wspólnych. W przypadku naszej wspólnoty mam na myśli przede wszystkim codzienne dbanie o czystość korytarza/klatki prowadzącej do lokalu z salonem kosmetyczno-fryzjerskim - w okresie letnim nie ma problemu, ale jak zacznie się jesień/zima to sprzątanie klatek przez Panie z naszej "osiedlowej" firmy nie wystarczy. Dodatkowo warto byłoby porozmawiać z zarządcą Wspólnoty ADRIA I o tym, aby wymógł na właścicielach lokali otwartych w weekendy (Żabka, Alkohole, Sushi, Makroklimat) obowiązek opróżniania osiedlowych koszy na śmieci przed zamknięciem lokali, ponieważ śmiecie od piątku do poniedziałku rano latają po całym osiedlu - również po drodze/chodnikach w których mamy udziały.
To tak na szybko, a jeśli coś mi jeszcze wpadnie do głowy to podeślę.
Pozdrawiam.
Z mojej strony:
OdpowiedzUsuń1. referencje od innych wspólnot mieszkaniowych o podobnej wielkości (poza tymi, w których zasiada jeszcze deweloper)
2. co do księgowej: dodałbym wymóg korzystania z poczty elektronicznej / systemu rejestracji zgłoszeń + określony czas na odpowiedź na pytania dot. rozliczeń dot. lokali
3. ustalona częstotliwość przekazywana rozliczeń za media
4. prowadzenie dostępnego rejestr zgłoszeń dot. usterek - dostęp dla wszystkich jeśli chodzi o części wspólne (przegląd zgłoszeń, możliwość założenia nowych) oraz dostęp ograniczony do Zarządu wspólnoty i zainteresowanych właścicieli lokali w przypadku usterek dotyczących lokali mieszkalnych - po to aby poznać skalę problemów
5. określenie stawki za pomoc kancelarii prawnej, mogącej reprezentować wspólnotę przed sądem np. w przypadku pozwania dotychczasowego dewelopera (nie musi to być wliczone od razu do opłaty - ale żeby było wiadome ile za to mielibyśmy płacić)
6. wymóg ogólny: dodałbym wymóg weryfikacji zasadności faktur wystawianych przez Adria I bądź wystawianych na nich (droga dojazdowa i kwestie jej utrzymania chyba nie są dookreślone)
jak jeszcze mi coś przyjdzie do głowy, postaram się dopisać
Dzięki. Obecnie Adrii I chyba nie płacimy, bo mieli podać sposób wyliczania faktur, a tego nie zrobili.
OdpowiedzUsuń