środa, 15 lipca 2015

Uaktualnione wyniki wyborów

Uchwała nr 1/2015 w sprawie sprawozdania finansowego za 2014 – za 50,68% głosów, przeciw 6,37 % głosów.
Uchwała nr 2/2015 w sprawie absolutorium – za 54,01% głosów, przeciw 2,48 % głosów.
Uchwała nr 3/2015 w sprawie utworzenia FRMI – za 43,03% głosów, przeciw 2,65 % głosów.
Uchwała nr 4/2015 w sprawie planu gospodarczego 2015 – za 51,62% głosów, przeciw 4,80 % głosów.
Uchwała nr 5/2015 w sprawie zasad wyboru Zarządu – za 53,25% głosów, przeciw 2,28 % głosów.
Uchwała nr 6/2015 w sprawie wyboru członków Zarządu – za 55,58% głosów, przeciw 0,67 % głosów.
Uchwała nr 7/2015 w sprawie dokumentacji – za 45,70% głosów, przeciw 0,00 % głosów.

Głosowało 227 lokali. Wstrzymanie się od głosu w w/w statystykach nie zostało odnotowane.

Czy Państwo, którzy głosowali nie na zebraniu też widzieli uchwałę nr 4 o treści podpunktu f) "zatwierdzić comiesięczną zaliczkę na Fundusz Remontowo-modernizacyjno-inwestycyjny w wysokości 0,15 zł/m.kw. lokalu i garażu."? W mojej ocenie treści uchwał 3 i 4 z zebrania są niespójne i jeśli nie przejdzie uchwała nr 3 to głosowanie trzeba będzie zrobić od nowa, albo wyedytować post factum treści przegłosowanych uchwał 3 i 4, albo sformułować stanowisko co oznacza wynik głosowania.

10 komentarzy:

  1. był taki punkt, jednak widać że wszystko przeszło. Wreszcie udało się poprawnie przeliczyć głosy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Patrząc na tempo w jakim przebiegało oddawanie głosów to nowe głosowanie skończyłoby się pewnie w okolicach grudnia....

    Z tego co widzę na kartotekaonline.pl - to zgodnie z Uchwałą nr 4 PMG już wprowadziło do systemu nowe stawki opłat comiesięcznych.
    Jeżeli zaś chodzi o treści uchwał to bezpośrednia relacja teoretycznie jest tylko pomiędzy:
    Uchwałą nr 1, a Uchwałą nr 3
    "2. Nadwyżką z tytułu utrzymania nieruchomości wspólnej w kwocie 313 777 zł, zasilić Fundusz Remontowo-Modernizacyjno-Inwestycyjny. W przypadku niepodjęcia uchwały nr 3/2015, cała nadwyżka w kwocie 313 777 zł zostanie zwrócona właścicielom lokali, zgodnie z posiadanym udziałem w nieruchomości wspólnej."
    W Uchwale nr 4 mamy pkt.:
    "VI. zatwierdzić comiesięczną zaliczkę na Fundusz Remontowo-modernizacyjno-inwestycyjny w wysokości 0,15 zł/m.kw. lokalu i garażu."
    Jeżeli nie ma Uchwały nr 3, czyli Funduszu, to po prostu do końca 2015 roku nie będzie pobierany ten składnik w czynszu i tyle.

    W związku z tym wydaje mi się, że nic nie trzeba edytować i jest to chyba nauczka na przyszłość, aby treści proponowanych uchwał nie łączyły się ze sobą w bezpośredni sposób, a także żeby nie ulegać tak łatwo na zebraniach wspólnoty spontanicznym i nieprzemyślanym wnioskom z tłumu.

    Gdyby w tym przypadku w treści pozostała kwota z rozesłanych wcześniej mieszkańcom projektów Uchwał, czyli 150000 zł na Fundusz Remontowy jestem przekonany w 100%, że wszystkie uchwały zostałyby bezspornie zatwierdzone.
    Jednak w sytuacji gdzie na wniosek jednego z uczestników zebrania kwota która ma zostać przeznaczona przeznaczona na Fundusz Remontowy urosła ze 150000 zł do 313777 zł to nie dziwi mnie reakcja ludzi.

    Mam nadzieję, że na kolejnym zebraniu uda się nam w końcu jednak utworzyć ten Fundusz i zaczniemy gromadzić środki na pogwarancyjne remonty i inwestycje (takie jak chociażby furtka od strony Wału), a biorąc pod uwagę, że mamy we Wspólnocie ponad 400 mieszkań to z kasą na ten cel nie będzie tak źle...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ponieważ wczoraj otrzymaliśmy już oficjalne podsumowanie głosowania nad uchwałami (wszystkie przeszły), a także nowe wyliczenia stawek miesięcznych "czynszu" przeglądając dokumenty zwróciłem uwagę na jedną kwestię, a mianowicie interesuje mnie, jak wygląda obecnie stan nadwyżek (łącznie 371073,00 zł na 31.12.2014 r. zgodnie z treścią przegłosowanych uchwał) ponieważ do 1.08.2015 r. czyli momentu wejścia w życie nowych naliczeń i utworzenia Funduszu remontowego minęło 7 miesięcy i chciałbym wiedzieć czy Zarządca dbał o nasze finanse i umieścił pieniądze pochodzące z nadwyżki na jakiejkolwiek lokacie, czy prawie 400000 zł po prostu leżało na zwykłym rachunku bankowym zamiast na siebie dalej pracować?

    Przy kwocie rzędu 371000 zł nawet bez większej negocjacji można uzyskać oprocentowanie w wysokości 4% w skali roku, czyli prosta matematyka:
    371000 x 0,04 = 14840, co miesięcznie daje nam: 14840 / 12 = 1237 zł

    W okresie od stycznia do końca lipca to jest: 7 x 1237 = 8657 (odejmując podatki powiedzmy, że pozostało by ok. 8000,00 zł

    Panie Jakubie czy jest nam wiadomo jak PMG "opiekowało" się i gospodarowało Naszymi nadpłaconymi pieniędzmi?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie opiekowało się. Na przedostatnim zebraniu wspólnoty prezes Roehm obiecał sprawozdanie finansowe po okresie pół roku. PMG go nie sporządziło, nie dało rady. Firma słabo zarządza finansami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie sprawne zarządzanie i gospodarowanie finansami wspólnoty, wraz z nałożoną na firmę odpowiedzialnością finansową (w przypadku Funduszu remontowego jest o co zadbać) również powinno być zawarte w nowej umowie zawieranej z firmą administrującą - zgodnie z zamieszczoną parę tematów temu prośbą o wpisywanie swoich wymagań i oczekiwań od firmy administrującej osiedlem.

      Usuń
  5. Gdyby Sławek nie zbierał głosów, trzeba mu oddać sprawiedliwość i podziękować, to mielibyśmy przegłosowany tylko zarząd.

    OdpowiedzUsuń
  6. A chętnie się dowiem, gdzie to można uzyskać obecnie 4% dla takiej kwoty środków i na okres ponad pół roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet obecnie można jeszcze wynegocjować taką stawkę, ale nie wiem czy zwróciłeś uwagę na fakt, że to nie dzisiaj PMG ma założyć lokatę, ale powinno to zrobić w styczniu 2015, kiedy oprocentowanie we wszystkich bankach na rynku było o średnio 2% wyższe...

      Usuń
  7. W związku z przejściem uchwał, mam pytanie: kiedy będą mogły ruszyć inwestycje ze środków z funduszu? Chodzi o takie kwestie jak furtka od strony Wału, huśtawka(i) dla małych dzieci, ulepszony monitoring (więcej kamer i cyfrówka), itp.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na wszystko to muszą być nowe uchwały o przeznaczeniu środków z FRMI. Na razie priorytet ma przejęcie osiedla z zarządu deweloperskiego i start zarządu właścicielskiego,

    OdpowiedzUsuń