Roboty hydroizolacyjne podziemnej części i przyziemia budynku powinny być
odebrane, jeżeli wszystkie wyniki badan są pozytywne, a dostarczone przez wykonawcę dokumenty są kompletne i prawidłowe pod względem merytorycznym.
Jeżeli chociażby jeden wynik badan był negatywny hydroizolacja nie powinna być przyjęta. W takim wypadku należy przyjąć jedno z następujących rozwiązań:
• jeżeli to możliwe należy ustalić zakres prac korygujących, usunąć niezgodności izolacji z wymaganiami określonymi w pkt. 5.5. i przedstawić ja ponownie do odbioru,
• jeżeli odchylenia od wymagań nie zagrażają bezpieczeństwu użytkownika, nie powodują nieszczelności hydroizolacji oraz nie ograniczają jej trwałości, zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie odbioru końcowego z jednoczesnym obniżeniem wartości wynagrodzenia w stosunku do ustaleń umownych, w przypadku, gdy nie są możliwe podane wyżej rozwiązania wykonawca zobowiązany jest usunąć wadliwie wykonaną izolację przeciwwilgociową lub wodochronną, wykonać ją ponownie i powtórnie zgłosić do odbioru.
W przypadku niekompletności dokumentów odbiór może być dokonany po ich uzupełnieniu.
Z czynności odbioru sporządza się protokół podpisany przez przedstawicieli zamawiającego i wykonawcy. Protokół powinien zawierać:
• ustalenia podjęte w trakcie prac komisji,
• ocenę wyników badań,
• wykaz wad i usterek ze wskazaniem sposobu ich usunięcia,
• stwierdzenie zgodności lub niezgodności wykonania robót hydroizolacyjnych z zamówieniem.
Protokół odbioru końcowego jest podstawą do dokonania rozliczenia końcowego
pomiędzy zamawiającym a wykonawca.
8.5. ODBIÓR PO UPŁYWIE OKRESU RĘKOJMI I GWARANCJI
Celem odbioru po okresie rękojmi i gwarancji jest ocena stanu izolacji przeciwwilgociowej i wodochronnej w części podziemnej i przyziemiu budynku po użytkowaniu w tym okresie oraz ocena wykonywanych w tym okresie ewentualnych robót poprawkowych, związanych z usuwaniem zgłoszonych wad.
Odbiór po upływie okresu rękojmi i gwarancji jest dokonywany na podstawie oceny wizualnej izolacji, z uwzględnieniem zasad opisanych w pkt. 8.4. „Odbiór ostateczny (końcowy)”.
Pozytywny wynik odbioru pogwarancyjnego jest podstawą do zwrotu kaucji gwarancyjnej, negatywny do dokonania potrąceń wynikających z obniżonej jakości robót.
Przed upływem okresu gwarancyjnego zamawiający powinien zgłosić wykonawcy wszystkie zauważone wady w wykonanych robotach hydroizolacyjnych.
też mam zdjęcia i filmik przecieków ściany w garażu, za miejscem postojowym 57, gdzie mogę je podesłać. To tak odnośnie wizyty Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Więcej argumentów odnośnie nieszczelności w garażu na pewno się przyda.
OdpowiedzUsuńTo prośba o wrzucenie do sieci i podanie linków w komentarzu.
Usuńzdjęcia są z 23 grudnia 2014
Usuńhttps://www.dropbox.com/s/s6j91sqmwruglwt/20141223_170117.mp4?dl=0
https://www.dropbox.com/s/flrywnla6w9mkfj/20141223_170050.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/4tebhkgswoh87km/20141223_170034.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/1ldtagqtl4hrwsn/20141223_170102.jpg?dl=0