czwartek, 23 kwietnia 2015

Nieszczelna izolacja przeciwwilgociowa w garażu
































Cytaty z dokumentów projektowych robionych dla Dom Development:

Roboty hydroizolacyjne podziemnej części i przyziemia budynku powinny być
odebrane, jeżeli wszystkie wyniki badan są pozytywne, a dostarczone przez wykonawcę dokumenty są kompletne i prawidłowe pod względem merytorycznym.
Jeżeli chociażby jeden wynik badan był negatywny hydroizolacja nie powinna być przyjęta. W takim wypadku należy przyjąć jedno z następujących rozwiązań:
jeżeli to możliwe należy ustalić zakres prac korygujących, usunąć niezgodności izolacji z wymaganiami określonymi w pkt. 5.5. i przedstawić ja ponownie do odbioru,
jeżeli odchylenia od wymagań nie zagrażają bezpieczeństwu użytkownika, nie powodują nieszczelności hydroizolacji oraz nie ograniczają jej trwałości, zamawiający może wyrazić zgodę na dokonanie odbioru końcowego z jednoczesnym obniżeniem wartości wynagrodzenia w stosunku do ustaleń umownych, w przypadku, gdy nie są możliwe podane wyżej rozwiązania wykonawca zobowiązany jest usunąć wadliwie wykonaną izolację przeciwwilgociową lub wodochronną, wykonać ją ponownie i powtórnie zgłosić do odbioru.

W przypadku niekompletności dokumentów odbiór może być dokonany po ich uzupełnieniu.
Z czynności odbioru sporządza się protokół podpisany przez przedstawicieli zamawiającego i wykonawcy. Protokół powinien zawierać:
ustalenia podjęte w trakcie prac komisji,
ocenę wyników badań,
wykaz wad i usterek ze wskazaniem sposobu ich usunięcia,
stwierdzenie zgodności lub niezgodności wykonania robót hydroizolacyjnych z zamówieniem.
Protokół odbioru końcowego jest podstawą do dokonania rozliczenia końcowego
pomiędzy zamawiającym a wykonawca.

8.5. ODBIÓR PO UPŁYWIE OKRESU RĘKOJMI I GWARANCJI

Celem odbioru po okresie rękojmi i gwarancji jest ocena stanu izolacji przeciwwilgociowej i wodochronnej w części podziemnej i przyziemiu budynku po użytkowaniu w tym okresie oraz ocena wykonywanych w tym okresie ewentualnych robót poprawkowych, związanych z usuwaniem zgłoszonych wad.

Odbiór po upływie okresu rękojmi i gwarancji jest dokonywany na podstawie oceny wizualnej izolacji, z uwzględnieniem zasad opisanych w pkt. 8.4. „Odbiór ostateczny (końcowy)”.
Pozytywny wynik odbioru pogwarancyjnego jest podstawą do zwrotu kaucji gwarancyjnej, negatywny do dokonania potrąceń wynikających z obniżonej jakości robót.
Przed upływem okresu gwarancyjnego zamawiający powinien zgłosić wykonawcy wszystkie zauważone wady w wykonanych robotach hydroizolacyjnych.

3 komentarze:

  1. też mam zdjęcia i filmik przecieków ściany w garażu, za miejscem postojowym 57, gdzie mogę je podesłać. To tak odnośnie wizyty Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, Więcej argumentów odnośnie nieszczelności w garażu na pewno się przyda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prośba o wrzucenie do sieci i podanie linków w komentarzu.

      Usuń
    2. zdjęcia są z 23 grudnia 2014
      https://www.dropbox.com/s/s6j91sqmwruglwt/20141223_170117.mp4?dl=0
      https://www.dropbox.com/s/flrywnla6w9mkfj/20141223_170050.jpg?dl=0
      https://www.dropbox.com/s/4tebhkgswoh87km/20141223_170034.jpg?dl=0
      https://www.dropbox.com/s/1ldtagqtl4hrwsn/20141223_170102.jpg?dl=0

      Usuń