sobota, 11 kwietnia 2015

Sprawy bieżące 2015-04

Doceniam ten sposób komunikacji z Państwem i jestem wdzięczny za każde komentarze. Mamy strasznie dużo pracy, o tematach zgłoszonych w poprzednich 'Sprawach bieżących' pamiętamy i będziemy się starali zaadresować je krok po kroku.

Przed zmianą zarządu i upływem 3 lat rękojmi trzeba będzie zrobić audyt osiedla przez zawodowego rzeczoznawcę. Sami też postaramy się zajrzeć wszędzie i zrobić listę usterek i złych rozwiązań bądź projektowych braków. Już teraz proszę o wsparcie w komentarzach.

29 kwietnia o godzinie 8:45 przychodzi do nas na kontrolę Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Wizja lokalna będzie dotyczyć czerpni powietrza w garażu. Przy okazji mamy do pokazania przecieki na zamkach żelbetowych w ścianach zewnętrznych oraz wilgoć pochodzącą od dołu na ścianach przy klatce schodowej. Korzystając z obecności inspektora powinniśmy zasygnalizować jakiś inny problem?

Bardzo ważna kwestia. Kto z Państwa odebrał mieszkanie po 25 grudnia 2014? Jeśli jest taka osoba, to na cały etap osiedla rękojmia mocą nowelizacji Kodeksu cywilnego przedłuża się z 3 na 5 lat.

Czemu nie ma jeszcze głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów? Pani Aneta kandydująca do zarządu nie jest stricte właścicielką mieszkania tylko ma pełnomocnictwo. Pracuje też w firmie zarządzającej nieruchomościami. Z prawnego punktu widzenia nie ma żadnych przeszkód, żeby była w zarządzie. PMG Partner chyba boi się trochę, że Pani Aneta ich wykosi. Miała być rozesłana ankieta z pytaniem do mieszkańców czy nie widzą problemu na lini pełnomocnictwo-udział w zarządzie.

Jak Państwo pewnie zauważyli po zmianie czasu na osiedlu za dnia świeci się oświetlenie. Jest sterowane ręcznie ustawianym zegarem. Ok. 300 zł kosztuje czujnik zmierzchu, który wypadałoby zamontować, żeby załączanie oświetlenia odbywało się automatycznie.

10 komentarzy:

  1. A czy Pmg (zatrudniony przez nich konserwator) nie może przestawić zegara? Czujnik zmierzchu na przyszłość jak najbardziej powinien zostać zakupiony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i co jakiś czas to robi, ale jak na złość dzień robi się coraz dłuższy.

      Usuń
  2. Witam,

    Jest sprawa którą zauważyłem od jakiegoś czasu. Śmieci z koszy ogólnodostępnych (tych stojących przy chodnikach) są opróżniane co jakiś czas. Na osiedlu nie ma z tym problemu bo mają odpowiednią pojemność. Problem zaczyna się w weekened w okolicy "Żabki" są tam bodajże 2 pojemniki? w sobotę wieczorem są już przepełnione a od niedzieli wszytsko zaczyna latać po okolicy powodując ogromny bałagan. Brak słów na ten widok w poniedziałek rano. Może powinniśmy coś z tym zrobić? Nie wiem powiększyć pojemniki? opróżniać je również w weekend? Zobowiązać "Żabkę" do pilnowania porządku? w sumie są to śmieci w większosci z tego sklepu.

    Mamy ładne osiedle, pilnujmy porządku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszne uwagi. Terenem zarządza Adria 1, skonsultujemy temat.

      Usuń
  3. Jeżeli chodzi o "Kto z Państwa odebrał mieszkanie po 25 grudnia 2014? Jeśli jest taka osoba, to na cały etap osiedla rękojmia mocą nowelizacji Kodeksu cywilnego przedłuża się z 3 na 5 lat." to chyba z tego co kojarzę lokal usługowy - salon kosmetyczny został otwarty na przełomie lutego/marca 2015, a roboty budowlane były prowadzone w ekspresowym tempie ok. miesiąca wstecz, więc może właścicielka tego lokalu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Rękojmia do początku 2020r. Dzięki za info.

      Usuń
  4. Chciałbym tylko przekazać, że delikatnie mówiąc skandalem jest to, żeby nie działała żadna z dwóch wind w budynku 15A w klatce 3. W rezultacie moja żona musiała dziś wchodzić z rowerkiem i z rocznym dzieckiem po chodach na 5 piętro. Jedna nie działa już ponad 2 miesiące, a druga już szwankowała przed weekendem i było to zgłaszane. To nie, najlepiej jest czekać do poniedziałku, aż zepsuje się druga. Bardzo proszę administrację o skończenie tej smutnej "zabawy" i wymianę kurtyny w drugiej windzie (tej nie działającej ponad 2 miesiące), a ewentualne kwestie wymiany na fotokomórki przełożyć do następnej awarii. Rozumiem, że według administracji w innych budynkach mieszkalnych, gdzie czasem jest tylko jedna winda na klatkę, to ludzie 2 miesiące funkcjonują bez windy. Bądźmy poważni.

    OdpowiedzUsuń
  5. czy w ramach tej rękojmi DD będzie naprawiał te popękane ściany na korytarzach? w 15B są w opłakanym stanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałem. Prośba o zgłoszenie przez formularz: https://mojdd.domdevelopment.com.pl/moj-dd/flaws/

      Usuń
  6. Zgadzam się z przedmówcą, że należałoby już zgłosić i wymóc na serwisie gwarancyjnym DD, aby w trybie pilnym rozpoczęto naprawę usterek na klatkach schodowych. Całe połacie ścian na korytarzach są popękane wzdłuż i wszerz, drzwi od windy i korytarza na klatce z fryzjerem się nie domykają (drzwi osiadły lub wypaczyły się ościeżnice), a jest zapewne wiele innych defektów o których ludzie nie piszą, a żyjemy z nimi już ponad dwa lata.
    Nie możemy w nieskończoność zwlekać z naprawą ponieważ w ten sposób nie dbamy o komfort swój/mieszkańców tylko DD, któremu na rękę jest wykonać wszystko hurtem na koniec okresu rękojmi. Dzięki temu jeżeli usterki/pęknięcia pojawią się ponownie po upływie okresu rękojmi to dla DD jest to szansa, że ciężar i koszt naprawy spadnie już nie na nich, a na Naszą wspólnotę...

    OdpowiedzUsuń