niedziela, 10 maja 2015

Problematyczna frekwencja wyborcza

Na zebraniu wspólnoty mieliśmy oddanych 21% głosów. Mieszkańcy do dnia dzisiejszego dostarczyli w głosowaniu indywidualnym kolejne 10%. Jeśli nie przekroczymy 50% to po 1 sierpnia zostaniemy bez zarządu, bez administracji, bez zarządzania finansami, bez firm dla nas pracujących i osiedle przestanie normalnie funkcjonować. Jak zepsuje się Fermax to ci, którym zależy na wejściu na osiedle będą musieli zrobić indywidualną zbiórkę pieniędzy i pokryć koszty naprawy. Bardzo proszę o porozmawianie z sąsiadami, żeby zagłosowali. To nie jest spółdzielnia i bez ważnego głosowania m.in. w sprawie zarządu nie będziemy w stanie działać jako osiedle.

14 komentarzy:

  1. pamiętam że przy ostatnim głosowaniu chodził administrator i zbierał karty do głosowania albo przypominał o głosowaniu

    OdpowiedzUsuń
  2. Sławek też chodził, do późnego wieczora typu 22-ga. Część osób pracuje w nadgodzinach i w domu jest dopiero po 20-tej, skłonni są otworzyć drzwi koło 21:00. Nie wiadomo gdzie są małe dzieci, więc nie za bardzo można dzwonić żeby maluchów nie obudzić, a pukania przy włączonym telewizorze, czajniku itp. czasem nie słychać. Większość głosów udało się zebrać dopiero w lipcu, teraz osiedle jest 2x większe, więc może być gorzej :( Ja wracam z pracy po 17-tej, jestem tatą do 22-giej i dopiero potem jestem wolny - ale to już jest za późno na chodzenie po ludziach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w weekend mieszkania są puste. Dzwoniłem w niedzielę do mieszkań w drugiej klatce 15B, bo chciałem porozmawiać o rysach i cisza.

      Usuń
  3. Może kartka na drzwiach coś pomoże, ale coś i tak słabo to widzę. Najwyraźniej większość osób ma to gdzieś, im się wydaję, że wszystko samo się zrobi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak głosowałem w trybie internetowym, to oddałem swoje głosy, czy tylko mi się tak wydaje?
    Kartki rozwieszone przez ADM są słabe. Sugerują, że tylko papierowo można głosować (jeśli tak jest faktycznie to brak słów), nie informują do kiedy głosowanie i w sumie mogła być informacja o konsekwencjach braku 50% frekwencji. /mru/

    OdpowiedzUsuń
  5. Głosowanie internetowe jest ważne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak mamy głosować na kogoś o kim nic nie wiemy? Kto narzucił te osoby?

    OdpowiedzUsuń
  7. Osoby zostały zaproponowane przez mieszkańców na zebraniu wspólnoty. Ja sam nie miałem parcia na kandydowanie. Przy etacie gdzie wymagane są "umiejętność pracy pod presją czasu i radzenia sobie ze stresem" i małym dziecku zajmowanie się sprawami osiedla jest dla mnie męczące - doba ma tylko 24h... Z drugiej strony wiem, że w zasadzie nie ma innej osoby, która dopilnowałaby pewnych tematów. Czyli takie "nie chcem, ale muszem". Na zebraniu nie zgłosiła mnie żona, ani nikt znajomy, zgłosił mnie pan z sali.

    O mnie - magister inżynier Politechniki Warszawskiej, dyplomowany kierownik projektów, specjalista od ofertowania i prawnych aspektów umów.

    Sławek - wieloletni kapitan ratownictwa morskiego na Bałtyku i prezes spółdzielni mieszkaniowej w Sopocie.

    Pani Aneta - specjalista od zarządzania nieruchomościami.

    OdpowiedzUsuń
  8. może jakiś link do głosowania internetowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://kartotekaonline.pl/ Login i hasło udostępniało PMG razem z fakturami.

      Usuń
  9. Jak aktualnie wygląda sytuacja, jeśli chodzi o uchwały? Bardzo przydałby się już nam (wspólnocie) fundusz remontowo-modernizacyjny do wykorzystywania, choćby pod kątem wyczekiwanej furtki od strony Wału, jak i np. nowych huśtawek dla małych dzieci (zbliża się lato).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda fatalnie. Zastanawiam się czy nie kupić startera sim i podać tutaj numer telefonu, żeby mieszkańcy mogli donosić, że ich sąsiedzi, którzy nie zagłosowali są w domu. Musimy podjąć drastyczne działania, bo inaczej nie zdążymy na koniec lipca. W zeszłym roku uchwały z kwietnia przeszły dopiero 14 lipca.

      Usuń
    2. Może w takim razie wypadałoby wydrukować nowe kartki na drzwi wejściowe do klatek i garażowe, ze zwięzłą, ale trafiającą do ludzi informacją. Te obecne wiszą prawie 3 miesiące i nikt nie zwraca na nie uwagi...

      Usuń
    3. To może zrobić akcję wrzutkową do skrzynek pocztowych, odnośnie tego, co nam grozi przy braku odpowiedniej frekwencji. Sadzę, że obecnie większość mieszkańców nie zdaje sobie z tego sprawy.

      Usuń